استاندار کرمانشاه گفت:قطار برنامه ریزی برای توسعه محصولات گلخانه برای توسعه کشاورزی در کشور به راه افتاده و اگر ما در استان کرمانشاه بهره‌ای از این قطار نبریم بدون تردید مورد انتقاد آیندگان قرارخواهیم گرفت.
کد خبر: ۵۵۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 24 January 2018

به گزارش خبرنگار تابناک هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه درجلسه کارگروه آب و کشاورزی استان افزود: با توجهبه درآمد بالا و استفاده از مصرف آب کمتر در کشت محصولات گلخانه‌ای ،واقعاً برای استانی همانند استان کرمانشاه پذیرفتنی نیست که تنها نیم درصد ازمحصولات گلخانه‌ای کشور را تولید کند.

وی خاطر نشان کرد: با آماده سازی و معرفی قطعه‌های زمین می‌توان هلدینگ‌های شرکت بزرگ را برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان ترغیب کرد و این کار به تلاش وبرنامه ریزی نیاز دارد.

وی از سازمان جهادکشاورزی استان خواست اقدامات خود را برای برگزاری همایشی جهت معرفی ظرفیت‌های استان در بحث توسعه کشت گلخانه‌ای در اسفند ماه با دعوت از سرمایهگذاران توانمند و متخصص که در این راستا در کشور مشغول به فعالیت هستند، بکار گیرد.

بازوند ادامه داد: بدون شک زمانی که کشاورزان سودآوری این طرح را مشاهده کنند زمین‌های خود را به کشت گلخانه‌ای اختصاص خواهند داد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی موظف به تهیه برنامه‌ای مدون برای توسعه کشت گلخانه‌ای با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت‌های لازم در این بخش است، زیراکشاورزی سنتی دیگر پاسخگو نیست.

وی از جهادکشاورزی و امور آب استان خواست که با همکاری یکدیگر نسبت به معرفی سه قطعه زمین با هکتار مناسب در سامانه گرمسیری برای واگذاری و اجرای آن‌ها به سرمایهگذاران اقدام کنند.

مهندس بازوند اظهار داشت: وقتی چگونگی تخصیص منابعی همچون آب توجه به مصرف بهینه آن در استان وجود دارد ضرورتی ندارد که منتظر دستورالعمل از بیرون استان باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به توسعه کشت گلخانه در استان تاکید کرد و گفت: اگر تاکنون در راستای توسعه کشت گلخانه در استان اقدام مناسبی صورت انجام نشده بدون تردید با توجهبه ظرفیت‌های موجود یک فرصت سوزی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به مهمترین مشکل استان یعنی "بیکاری" خواستار ریسک پذیری مدیران در انجام کار‌ها شد و گفت: مدیری که قدرت تصمیم گیری در استان را با توجه به شرایط موجود

نداشته باشد و تمامی کار‌ها را محول به اتخاذ تصمیمات خارخ از استان نماید، استان کرمانشاه به چنین مدیری نیاز ندارد.
هوشنگ بازوند افزود: مدیر با توجه به اختیارات خود و ریسک پذیری باید تصمیم قاطعی برای حل مشکلات و برون رفت از مشکلات اتخاذ کند، زیرا این مدیران استان هستند که باید در

مقابل بیکاران پاسخگو باشند و اگر مدیری فقط چشم به اتخاذ تصمیمات خارج از استان دارد باید استعفا بدهد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار